Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Raport z budowy połączenia Oświęcimskiej z Serdeczną w Tychach

Redakcja
mat. MZUiM w Tychach
Przebudowany ciepłociąg, wykonane nasypy dróg, zaczyna się wykładanie asfaltu. Odcinek ul. Serdecznej w rejonie firmy Maflow i Lear zostanie oddany jako pierwszy. W pierwszej połowie września. Cała budowa połączenia Oświęcimskiej i Serdecznej ma być skończona na przełomie listopada i grudnia br. A oto szczegóły tej inwestycji kosztującej 13 mln zł.

Raport Agnieszki Kijas z MZUiM:

Rok temu zakończono pierwszy etap przebudowy ulicy Serdecznej wraz z rondem Serdeczna – Towarowa – Przemysłowa.
Aktualnie na tym terenie ponownie prowadzone są prace drogowe. Wiosną rozpoczęto drugi etap przebudowy ul. Serdecznej. Ma powstać połączenie dwóch ulic: Serdecznej i Oświęcimskiej.

2 kwietnia podpisano umowę z firrmą Eurovia Polska. Wartość umowy to przeszło 13 milionów złotych. Prace planowo mają zakończyć się na przełomie listopada i grudnia tego roku.

Inwestycja znajduje się w pobliżu ekonomicznej podstrefy tyskiej, na granicy z miejscowością Bieruń.

Inwestycja zakłada budowę łącznika o długości blisko 830 m oraz dwie drogi dojazdowe (700 m i 600 m). Szerokość jezdni wyniesie 7 m. Po wschodniej stronie drogi powstanie chodnik (szerokość 1,5m) oraz ścieżka rowerowa (szerokość 3m). W dwóch miejscach tj. na wjeździe z ul. Oświęcimskiej oraz na wjeździe z ul Serdecznej, usytuowane zostaną ekrany akustyczne. Ich panele pochłaniające wykonane będą z elementów typu „zielona ściana” i zostaną częściowo pokryte roślinnością.

Z ostatnio zakończonych robót do ważniejszych należy przebudowa sieci ciepłowniczej. Prace prowadzone były na odcinku o długości 250m. Dawna część nadziemna ciepłociągu została poprowadzona pod drogą. Do budowy użyto rur bezszwowych. Ma to zminimalizować to straty ciepła oraz występowanie usterek. W miejscach zespawania rury, czyli na tak zwanych szwach, często zdarzają się rozszczepiania materiału. Jest to jeden z głównych powodów awarii ciepłociągów. Zastosowana technologia eliminuje ten problem. Miejsca połączeń pomiędzy rurami były prześwietlane promieniami rentgena. Tak sprawdzano prawidłowość wykonania łączeń.

Wykonano już nasypy wszystkich trzech dróg oraz wyłożono dolną warstwę podbudowy. Następnie będą układane kolejne warstwy konstrukcyjne nawierzchni. Odcinek ul. Serdecznej w rejonie firmy Maflow i Lear zostanie oddany jako pierwszy, żeby usprawnić komunikacje w rejonie zakładów produkcyjnych.

Wjazd na łącznik od strony ulicy Serdecznej wymaga budowy nowego przejazdu kolejowego.
W połowie sierpnia przeprowadzono demontaż torowiska. Obecnie tworzony jest nasyp nad ul. Przejazdową.

Zakończyła się też budowa innego znaczącego obiektu jakim jest most nad Potokiem Tyskim. Przeszedł on test obciążenia. Pozwoliło to na betonowanie fundamentów, a następnie na montaż konstrukcji. Do wykonania pozostały prace nawierzchniowe.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na tychy.naszemiasto.pl Nasze Miasto