Certyfikat Google czeka na ciebie. Otworzy ci niejedne drzwi w karierze Certyfikat Google czeka na ciebie. Otworzy ci niejedne drzwi w karierze

Certyfikat Google czeka na ciebie. Otworzy ci niejedne drzwi w karierze (© Materiały prasowe)

Masz zdjęcie do tego tematu?

Wyślij

Platforma www.internetowerewolucje.pl to miejsce, gdzie dowiesz się, jak wykorzystać potencjał internetu do podbicia rynku pracy. Dodatkowo we współpracy z najlepszymi uczelniami w Polsce Google organizuje serię warsztatów z marketingu online dla studentów.

Warsztaty w ramach programu edukacyjnego Google prowadzone są na uczelniach w całej Polsce. Za nami dwie edycje – jesienią ubiegłego roku oraz w mijające wakacje tysiące studentów miały okazję spotkać się z ekspertami i dowiedzieć się, jak wykorzystać internet do udanego startu kariery zawodowej.

Dlaczego nie ty?

Organizatorzy chcą objąć programem jak największą liczbę studentów z całej Polski. Wielu dotychczasowym uczestnikom udało się zdobyć staż i rozwinąć swoją karierę. Tak jak Ani Pietrusze z Wrocławia. – Przeglądałam Facebooka i w którymś momencie zauważyłam, że jeden z moich znajomych polubił posta, udostępnianego zresztą przez moją uczelnię. Uznałam, że to może być okazja – skoro Google to robi, to muszą to być fajne warsztaty – wspomina moment, w którym dowiedziała się o warsztatach. W zgłoszeniu, w którym trzeba było przekonać organizatorów, że uczestnictwo w kursie należy się właśnie tobie, Ania posłużyła się małym fortelem. –Stwierdziłam, że trudno będzie mi zmieścić się w wyznaczonym limicie słów, więc na moim blogu zrobiłam specjalną podstronę, do której link zamieściłam w zgłoszeniu – opowiada.

Z kolei Alek Foit z Katowic o warsztatach dowiedział się od swojego promotora. – Był współorganizatorem Internetowych Rewolucji na mojej uczelni. Zachęcał do wzięcia udziału na grupach facebookowych i na swojej stronie – mówi Alek, zdradzając, że do zapisania się na warsztaty zachęciło go to, że obejmowały wiele tematów. – Prelegenci mogli przekazać nam naprawdę duży zasób wiedzy – wyjaśnia. Alek przekonuje, że warsztaty były dla niego bardzo inspirujące. – Była tam prezentowana specjalistyczna wiedza, którą faktycznie można zastosować i zarabiać na tym pieniądze, a nie – jak na wielu szkoleniach – same podstawy. Mogłem porozmawiać z prowadzącymi np. o tworzeniu kampanii AdWords dla klienta i dostałem bardzo konkretne odpowiedzi – zaznacza.

– Przekonało mnie to, że warsztaty prowadzili ludzie związani z Google, to, że były darmowe, oraz że odbywały się na mojej uczelni – podkreśla Ania.

czego się nauczysz?

Wspólnym celem organizatorów i uczelni jest podnoszenie kompetencji cyfrowych studentów. Od pracowników Google oraz ekspertów marketingu online z agencji partnerskich dowiecie się, jak zadbać o obecność firmy w internecie, wykorzystać potencjał sieci i udoskonalić kampanie reklamowe w wyszukiwarkach. Poznacie siłę analityki, która dzięki szczegółowym danym pozwoli zmierzyć sukces online czy określić potencjał zagranicznych rynków, a także posłuchacie, jak wykorzystać zalety urządzeń przenośnych i sprawnie rozpocząć przygodę z e-commerce. –Jeśli Google ma mnie uczyć marketingu internetowego – to ja się na to piszę, i to w ciemno –mówi Patryk Zieliński z Poznania, który w warsztatach wziął udział jesienią zeszłego roku. –Odbywały się one w auli Wydziału Fizyki, chyba największej na mojej uczelni. Było kilkaset osób, frekwencja praktycznie stuprocentowa – opowiada Patryk, przekonując, że dzięki temu, że egzamin – po zdaniu którego otrzymywało się certyfikat – był przeprowadzany drugiego dnia, to frekwencja była nie tylko wysoka, ale też równa. – Było o co walczyć – z jednej strony, certyfikat Google, z drugiej –możliwość odbycia stażu, a poza tym oczywiście mnóstwo przydatnej wiedzy – wspomina.

– Wszystko, czego dowiedzieliśmy się pierwszego dnia, było nazajutrz na teście. Także notatki się przydały. Egzamin teoretyczny zdawaliśmy na swoich komputerach czy telefonach, w ciągu kilkudziesięciu minut odpowiadaliśmy na 30 pytań. Egzamin praktyczny to konkretne zadanie – weryfikowaliśmy witrynę prawdziwej firmy pod kątem UX, czyli user expe-rience. W oparciu o poznane narzędzia robiliśmy swego rodzaju audyt i nakreślaliśmy dla niej strategię marketingową. Kampanię odświeżenia wizerunku, detali strony – wylicza Patryk.

co zyskasz?

– Umiejętności i wiedzę, którą do tej pory trzeba było zdobywać bocznymi kanałami – odpowiada Ania na pytanie postawione wyżej. –Na koniec kursu dostaliśmy spis wszystkich aplikacji, wtyczek itp., które pomagają analizować strony, poprawiać SEO [ang. search engine optimalization, czyli optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych, zwana też pozycjonowaniem –red.]. To przydaje mi się do dzisiaj – mówi Ania. Wiadomo też, że certyfikat Google świetnie wygląda na rynku pracy. Tak było w jej przypadku. – Warsztat pozwolił mi na znalezienie pracy – i to dokładnie takiej, jaka mi odpowiada. Do czerwca byłam asystentką ds. marketingu internetowego w agencji, teraz będę tam zatrudniona jako grafik – dzięki warsztatom trafiłam więc na idealną ścieżkę – przekonuje Ania.

Na praktyczne korzyści kursu wskazuje także Patryk. – Niektórych prezentowanych tam narzędzi Google nie znałem albo nie korzystałem z nich w sposób taki, jaki pokazano. Nowością był dla mnie cały blok poświęcony mobile’owi, test zgodności z urządzeniami mobilnymi to trend, który będzie tylko rósł. Liczba narzędzi, które były tam omawiane, to wielki plus tych warsztatów –zaznacza. Jemu też udało się wykorzystać zdobytą wiedzę w praktyce. –Od razu po uzyskaniu certyfikatu
odezwała się do mnie firma, w której można było wygrać staż. Dostałem się i do teraz dla niej pracuję – zdradza. – Akurat pracowałem już w marketingu, ale szukałem innej posady, więc uznałem, że to coś jak najbardziej dla mnie. Po wysłaniu zgłoszenia zostałem zaproszony na warsztaty, wziąłem dwa dni wolnego w pracy – na pewno było warto – przekonuje Patryk.

– Moim zdaniem większe znaczenie od certyfikatu ma zdobyta wiedza – uważa Alek. Tworzenie i prowadzenie kampanii AdWords i prezentacja specjalistycznej wiedzy w przystępnej formie to według niego główne korzyści z warsztatów. – Można popisać się tym na rozmowie kwalifikacyjnej i wykorzystać w przyszłej pracy – mówi Alek.

Kursy live i online

a W ramach programu edukacyjnego Internetowe Rewolucje Google udostępnia studentom kursy online. Wystarczy zarejestrować się na stronie: g.co/InternetoweRewolucjeDlaStudenta.

Na zakończenie warsztatów uczestnicy mają możliwość zdobycia certyfikatu sygnowanego przez Google i IAB Europe.

a Zapraszamy na warsztaty Internetowych Rewolucji. Najbliższe spotkania odbędą się w październiku.

a Więcej informacji o warsztatach oraz rejestracja dostępne pod adresem: events.withgoogle.com/internetowe-rewolucje-dla-studentow/

Nowa edycja

Kolejna edycja Internetowych Rewolucji dla studentów rusza już w październiku!

Partnerem cyklu jest Google, organizator programu edukacyjnego Internetowe Rewolucje


Z regionu

Komentarze (4)

Podane dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Podanie danych jest dobrowolne. Pozostałe informacje na temat celu i zakresu przetwarzania danych osobowych oraz Twoich praw znajdziesz w regulaminie. Dodając komentarz akceptujesz regulamin.

Zaloguj się / Zarejestruj się!

Przemek (gość)

Zapraszam byłe studentki (i nie tylko) znające język angielski - sensowna praca, sporo czasu wolnego - www.carers-book.com Pozdrawam