Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Czy warto budować DTŚ?

(AMC)
fot. Marzena Bugała
DTŚ ma ogromne znaczenie dla naszego regionu. Jakie to są korzyści? Obliczono, że niewybudowanie trasy przy jednoczesnym prognozowanym wzroście tylko liczby samochodów osobowych, spowoduje trzykrotny wzrost emisji spalin na ulicach sześciu miast, w porównaniu do prognozowanej emisji na DTŚ.

DTŚ ma ogromne znaczenie dla naszego regionu. Jakie to są korzyści? Obliczono, że niewybudowanie trasy przy jednoczesnym prognozowanym wzroście tylko liczby samochodów osobowych, spowoduje trzykrotny wzrost emisji spalin na ulicach sześciu miast, w porównaniu do prognozowanej emisji na DTŚ.

Budowa trasy zmniejszy ilość wypadków nawet o 80 procent. Skróci czas podróży, zmniejszy zanieczyszczenie powietrza i zużycie paliwa (o 47 procent). Wyliczono, że zmniejszą się także koszty eksploatacji aut użytkowników trasy o 39 procent, a droga, jaką przemierzają skróci się aż o jedną czwartą!

DTŚ umożliwi uruchomienie prawidłowej organizacji i sterowania ruchem w węzłowej strefie zespołu miast. Zapewni też odciążenie ulic osiedlowych, dzielnicowych, centrów miast itp. od ruchu bezpośrednio z nimi niezwiązanego, szczególnie ruchu średniego i ciężkiego. DTŚ już teraz staje się podstawową trasą zapewniającą powiązania międzymiejskie w komunikacji indywidualnej. DTŚ to po prostu "kręgosłup" układu drogowego wewnątrz konurbacji.

Po zakończeniu budowy długość trasy głównej wyniesie 31,3 km. Przepustowość wyniesie 4-5 tysięcy pojazdów na godzinę. Na jej przebiegu wybudowanych zostanie 68 mostów i wiaduktów oraz 12 tuneli, 13 kładek dla pieszych i 24 przejścia podziemne. DTŚ jest bezkolizyjna, ma dwupoziomowe skrzyżowania. W miejscach niezabudowanych prowadzona jest po terenie, a w zabudowanych - tam, gdzie jest to wykonalne - w wykopach lub tunelach.

Projektanci trasy zrobili wszystko, by wyeliminować uciążliwości powodowane hałasem i zanieczyszczeniem powietrza. Budowane są ekrany, wały ziemne, zieleń izolacyjna. W skrajnych przypadkach przewidziana jest izolacja akustyczna budynków, zmiana sposobu wykorzystania lub rozbiórka oraz wykonanie wykładzin ścian i murów oporowych z materiałów redukujących dźwięki.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na slaskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto