A teraz pełny raport z budowy podany przez Agnieszkę Kijas z MZUiM
Kontynuowana jest przebudowa linii wysokiego napięcia. Jej napowietrzna część zostanie poprowadzona pod ziemią. To zadanie należy do robót wysokopłatnych. Wartość samego materiału (kabla wysokiego napięcia oraz słupów stalowych) to około 2,5 mln zł netto.
Przez plac budowy przebiegają różne urządzenia infrastruktury technicznej, z czego do istotniejszych należy wspomniana linia wysokiego napięcia oraz sieć centralnego ogrzewania. W latach 2010 – 2011, a więc już po opracowaniu projektu, znacząco rozrosła się sieć telekomunikacyjna. Wszystkie te urządzenia muszą zostać przebudowane i zabezpieczone tak, by ich przebieg nie kolidował z projektem. Tym samym dokumentacja projektowa została dostosowana do aktualnych uwarunkowań technicznych. Na ukończeniu jest przezbrojenie sieci wodno–kanalizacyjnej, gazowej oraz średniego i niskiego napięcia.
Obecnie na placu budowy pracuje około 200 osób oraz 100 sztuk maszyn i sprzętu ( koparki, samochody, frezarki, zagęszczarki, walce i inne). Na odcinkach o łącznej długości 4,8 km w większości wzmocniono już podłoże, a w okolicy stacji Shell wykonano podbudowę pomocniczą drogi. Po zakończeniu robót konstrukcyjnych (wzmocnienie i podbudowa) rozpoczną się prace bitumiczne.
Dobiega końca budowa przejścia podziemnego w ul. Targiela. Niebawem zyska ono nową nawierzchnie, zostanie wykonane odwodnienie, a następnie zamontowane zostaną oświetlenie oraz bariery energochłonne i ekrany akustyczne. Także jedna nitka mostu nad Gostynką jest już przygotowana do ułożenia nawierzchni drogowych. Zabetonowano kapy chodnikowe i przystąpiono do remontu przyczółków.
Niebawem podłoże wiaduktu nad torami PKP przejdzie próbę obciążenia. Tam wzmocniono grunt poprzez wykonanie pali w technologii Jet-grouting, na których zostanie posadowiony właściwy fundament.
Aby rozpocząć budowę wiaduktu nad al. Niepodległości, musi zostać wyburzone istniejące acz nieużywane podziemne przejście dla pieszych. Prace rozbiórkowe po stronie wschodniej zostały zakończone.
Z chwilą przełożenia ruchu tj. od 4 września wykonawca może przystąpić do likwidacji przejścia
po drugiej stronie.
Ponadto kontynuowane są roboty konstrukcyjne na przejściu podziemnym w rejonie ul. Edukacji.
Tu obserwujemy duże zaawansowanie prac – około 70% dla części pod jezdnią wschodnią. W dwóch miejscach tj. na wiadukcie nad al. Piłsudskiego oraz na moście nad Potokiem Tyskim zakończono rozbiórkę drogi.
Prace bitumiczne, przebudowa linii wysokiego napięcia oraz sieci c.o.mają pozwolić na osiągnięcie drugiego kamienia milowego inwestycji. Końcem roku przewiduje się przełożenie ruchu, tak by w sezonie zimowym wykonawca mógł wykonać roboty rozbiórkowe czynnej obecnie jezdni. Do tego czasu te odcinki, na których obecnie prowadzone są prace powinny zostać wyłożone asfaltem i oddane do użytku.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?