MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Dobre przedszkole na dobry start - podsumowanie projektu w Tychach ZDJĘCIA

JOL
Przedszkole nr 29 w Tychach
Przedszkole nr 29 w Tychach Mat. prasowy
Dobre przedszkole na dobry start - podsumowanie projektu, który przez 15 miesięcy trwał w czterech przedszkolach w Tychach. W tym czasie 41 przedszkolaków w wieku 3-6 lat uczestniczyło w zajęciach m.in. z logorytmiki, sensoplastyki, artterapii, terapii ręki, dogoterapii oraz hipoterapii, a także w zajęciach terapeutycznych i specjalistycznych. Celem wyrównywanie szans rozwojowych dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Dobre przedszkole na dobry start - to projekt, w którym w Tychach udziały wzięły:

Przedszkole nr 8 „Zielony Ogród”,
Przedszkole nr 10,
Przedszkole nr 12 z oddziałami integracyjnymi i specjalnymi
Przedszkole nr 29 z oddziałami integracyjnymi.

Program zakładał rozszerzenie dotychczasowej oferty placówek o dodatkowe zajęcia edukacyjne oraz specjalistyczne: z logorytmiki, sensoplastyki, arteterapii, z terapii ręki, dogoterapii, hipoterapii, a także z zakresu radzenia sobie z agresją, zajęcia z elementami terapii integracji sensorycznej, stymulujące rozwój psychoruchowy, wspomagające dzieci z zaburzeniami spektrum autyzmu lub innymi trudnościami w budowaniu relacji społecznych

Zajęcia terapeutyczne prowadzone były metodą W. Sherborne oraz Snoezelen.

Przedszkola zaspokajają podstawowe potrzeby dzieci, ale wiemy że dzieci z dysfunkcjami i niepełnosprawnościami wymagają szczególnej opieki. Dlatego programy takie jak „Dobre przedszkole na dobry start” pomagają zapewnić im odpowiedni rozwój psychoruchowy i emocjonalny. W ramach projektu swoje kwalifikacje i kompetencje poprzez udział w szkoleniach, kursach i studiach podyplomowych podniosło także 26 nauczycieli z przedszkoli objętych programem – dzięki temu jeszcze lepiej mogą wykonywać swoją pracę

– mówi Maciej Gramatyka, zastępca prezydenta Tychów ds. społecznych.

W każdym z przedszkoli powstały sale doświadczeń świata, czyli pomieszczenia do terapii dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, wyposażone w różne urządzenia stymulujące rozwój zmysłów, a tym samym rozwój dziecka. Dzięki terapii w takiej sali dzieci mają możliwość odbierania nowych, różnorodnych bodźców.

W trzech przedszkolach (P29, P10, P8) powstały także miejsca do prowadzenia terapii integracji sensorycznej wyposażone w specjalistyczny sprzęt (m.in. podwiesia, platformy, huśtawki, hamaki) do usprawnienia małej i dużej motoryki. Dzięki terapii dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi poprawiły swoją orientację przestrzenną oraz mogły kształtować prawidłowe wzorce ruchowe i stabilną postawę ciała.

Na projekt „Dobre przedszkole na dobry start” Tychy pozyskały prawie 350 tys. zł ze środków unijnych (cały projekt kosztował ponad 410 tys. zł).

od 7 lat
Wideo

Polacy badają kosmos

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na tychy.naszemiasto.pl Nasze Miasto