115 mln zł kary dla sklepów Biedronka za skargi klientów. Jest decyzja UOKiK ws. sklepów Biedronka

TK
Biedronka dostała bardzo wysoką karę za wprowadzanie  wbłąd swoich klientów. Skarżyli się i ich skarga została uwzględniona.
Biedronka dostała bardzo wysoką karę za wprowadzanie wbłąd swoich klientów. Skarżyli się i ich skarga została uwzględniona. Andrzej Banas / Polska Press
Biedronka musi zapłacić 115 milionów złotych kary - taka jest decyzja Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Prezes UOKiK nałożył na Jeronimo Martins Polska wysoką karę. Biedronka naruszała prawa klientów przez wiele lat - przykłady: cena w kasie wyższa od tej na półce, czy brak informacji o cenie produktu. Skargi klientów i informacje od inspekcji handlowej przyniosły efekt.

Biedronka musi zapłacić 115 mln złotych kary

Biedronka musi zapłacić 115 mln złotych kary, którą nałożył na właściciela Biedronki prezes UOKiK Tomasz Chróstny. Jak wynika z postępowania przeciw Jeronimo Martins Polska Biedronka od 2016 roku naruszała prawa konsumentów. Nieprawidłowości o jakich mowa to np. inna cena w kasie niż ta na półce.

W przypadku Biedronki klienci przez długi czas płacili najczęściej więcej niż wynikało to z ceny na sklepowych półkach. Nie zawsze mieli nawet tego świadomość – mówi Prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

Przykłady takich praktyk zgłaszali klienci:

  • Cena lodów umieszczona na lodówce informowała, że zapłacimy za nie 10,99 zł. Niestety po po płatności okazało się, że promocja nie obowiązuje i trzeba zapłacić 15,99 zł.
  • Cena piersi z kurczaka z gazetki opiewała na 9,99 zł/kg, po wizycie w sklepie okazało się, że regularna cena to 16,89 zł za kg.

Zdarzało się również przypadki, że Biedronka nie respektowała próśb klientów, którzy domagali się sprzedaży produktu w korzystniejszej dla nich cenie, którą widzieli na półce.

Biedronka również zaniedbała kwestię rzetelnego informowania o cenach. Jak wykazały kontrole Inspekcji Handlowej, blisko 14 proc. towarów w sklepach nie miało informacji o cenie.

Decyzja UOKiK ws. sklepów Biedronka

Długotrwała praktyka spowodowała realne straty w portfelach konsumentów i bezpodstawne wzbogacenie się właściciela sieci ich kosztem. Dlatego zdecydowałem o nałożeniu na Jeronimo Martins Polska kary w wysokości 115 mln zł. - tłumaczy prezzes UOKiK Tomasz Chróstny.

Biedronka będzie musiała zadbać również o to, by w sklepach znalazła się infromacja o prawach przysługującym konsumentom w wypadku różnicy w cenie na półkach i przy kasie.

Decyzja nie jest prawomocna, przysługuje od niej odwołanie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Astronauci amatorzy polecieli w kosmos

Wideo

Materiał oryginalny: 115 mln zł kary dla sklepów Biedronka za skargi klientów. Jest decyzja UOKiK ws. sklepów Biedronka - Katowice Nasze Miasto

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie