Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Bilet za złotówkę do Meksyku i Paryża. To oferta w autobusach rybnickiej komunikacji miejskiej. "Międzynarodowo" promuje ją miasto

Piotr Chrobok
Piotr Chrobok
Plakaty promujące przejazdy do Meksyku i Paryża można spotkać m.in. przy przystankach autobusowych.
Plakaty promujące przejazdy do Meksyku i Paryża można spotkać m.in. przy przystankach autobusowych. mat. prasowe UM Rybnik
Przypomnieć o funkcjonującej już ofercie przejazdów do trzech przystanków, których koszt wynosi symboliczną złotówkę. To cel kampanii prowadzonej przez Rybnik. Jest ona o tyle wyjątkowa, że odwołuje się do podróży do Paryża i Meksyku, które znajdują się nie tylko poza granicami Polski, ale są też dzielnicami Rybnika.

Bilet za złotówkę do Meksyku i Paryża. To oferta w autobusach rybnickiej komunikacji miejskiej. "Międzynarodowo" promuje ją miasto

Dokąd można dojechać mając w kieszeni zaledwie jedną złotówkę? Z takim budżetem dalekie podróże raczej nie są możliwe. Raczej, bo o tym, że jest inaczej przekonują w Rybniku, w którym za złotówkę można dojechać do... Meksyku i Paryża.

Nie chodzi jednak o Meksyk, czyli kraj w Ameryce Północnej i Paryż jako stolicę Francji. W Rybniku na myśli mają dwie dzielnice miasta o właśnie takich nazwach. Nawiązując do nich, miasto postanowiło promować wprowadzoną ponad rok temu ofertę odpowiedzialnej za transport zbiorowy w mieście Komunikacji Miejskiej Rybnik, zgodnie z którą przejazd autobusem do trzech przystanków kosztuje 1 zł.

- Postanowiliśmy wykorzystać fakt, że nazwy dzielnic Rybnika przypominają o miejscach na drugim końcu świata i zachęcić w ten sposób do podróży - tych małych i dużych! - wyjaśnia Agnieszka Skupień, rzecznik prasowa Urzędu Miasta Rybnika, a jednocześnie kierująca Wydziałem Marketingu i Mediów, komórki rybnickiego magistratu, który prowadzi kampanię promocyjną tanich przejazdów.

Nie tylko promocja oferty komunikacji miejskiej. Kampania to również zachęta do inspiracji miastem i wpisuje się w jego politykę transportową

Kampania oparta jest m.in. o plakaty i billboardy, które można zobaczyć "na mieście", chociażby przy przystankach autobusowych. Podróże do Meksyku i Paryża promowana są w sposób nawiązujący do nich. I tak do meksykańskiej wyprawy zachęca mariachi w sombrero i z gitarą pośród kaktusów, a do odwiedzenia Paryża, jego symbol w postaci wieży Eiffla.

Jak wskazują w rybnickim magistracie, promowanie tanich przejazdów na terenie miasta nie jest jedynym celem kampanii. Dodatkowo ma ona sprawić, że rybniczanie będą inspirować się swoją małą ojczyzną.

- Tą kampanią chcemy powiedzieć: przygotuj się na emocjonującą wyprawę w Twoim mieście! Dzięki Komunikacji Miejskiej Rybnik, Twoje podróże będą nie tylko ekonomiczne, ale również pełne kulturowych inspiracji - zaznacza Agnieszka Skupień.

Ponadto "międzynarodowa" kampania zahacza też o politykę transportową miasta, w którą - jak podkreślają jego władze - wpisuje się oferta tanich przejazdów.

- Zależy mi na tym, żeby przemieszczanie po Rybniku było wygodne i komfortowe, bo to jeden z wyznaczników jakości życia. Stąd też sukcesywnie zmieniamy oblicze transportu zbiorowego, inwestując w nowoczesne rozwiązania, poprawiając jakość usług i dając pasażerom korzystne oferty - mówi Piotr Kuczera, prezydent Rybnika.

W ciągu roku z oferty przejazdu do trzech przystanków za złotówkę skorzystało 0,5 miliona osób

Przypomnijmy, że oferta spółki Komunikacji Miejskiej Rybnik dotycząca przejazdów autobusowych do trzech przystanków za złotówkę została wprowadzona w lipcu 2022 roku. Miała ona być formą zachęcenia osób korzystających z komunikacji miejskiej w Rybniku, do podróży na krótkich trasach właśnie autobusami. I jak wynika ze statystyk przewoźnika, ze swojej roli wywiązała się wręcz wzorcowo.

Dane związane z tego typu przejazdami pokazują, że od lipca 2021 roku do lipca 2022 roku, czyli jeszcze przed wprowadzeniem tej oferty, osób, które wybrały autobus na trasie do trzech przystanków było 340 tysięcy. W analogicznym okresie, ale między lipcem 2022 a 2023 roku, już po wprowadzeniu oferty, ta liczba wyniosła ponad 0,5 miliona pasażerów.

- To oznacza, że mieszkańcy chętnie korzystają z takich właśnie przejazdów transportem zbiorowym - podkreśla Radosław Knesz, rybnicki radny, przewodniczący komisji transportu i mobilności miejskiej.

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na rybnik.naszemiasto.pl Nasze Miasto