Budynek dworca PKP w Bieruniu Nowym jest prawie rówieśnikiem zameczku myśliwskiego w Promnicach. Powstał w 1859 r. (zameczek w 1861, ale zaraz spłonął, został jednak szybko odbudowany i od 1868 r. stoi do dziś).
Swoje pomieszczenia miała tu żandarmeria, znajdował się tu posterunek celników (tu odbywały się odprawy celne pomiędzy Prusami i Austrią). Były tu też, oczywiście, kasa biletowa i poczekalnia. I była restauracja dla podróżnych.
Budynek nowobieruńskiego dworca PKP służył ponad 100 lat. W schyłkowym okresie funkcjonowały tu tylko kasa biletowa i ponura poczekalnia dla podróżnych. Pozostałe pomieszczenia służyły m.in. jako mieszkania socjalne.
W tej chwili budynek dworca PKP w Bieruniu przechodzi gruntowny remont. Będzie sercem nowoczesnego centrum przesiadkowego.
- Centrum przesiadkowe to projekt wieloelementowy, na który pozyskaliśmy ponad 6 mln zł z UE. Pozwalają one odnowić stary budynek dworca i stworzyć wygodnych ścieżek rowerowych, które będą prowadzić do dworca. idea jest dokładnie taka sam, jak w przypadku wszystkich innych centrów przesiadkowych: trzeba stworzyć infrastrukturę, która zachęci ludzi do pozostawiania przy dworcu rowerów czy samochodów i przesiadania się na pociąg - mówi Magdalena Kutynia, rzecznik Urzędu Miejskiego w Bieruniu.
W wyremontowanym budynku dworcowym znajdą się kasy biletowe i poczekalnia, ale ma też powstać czytelnia, a część pomieszczeń dostaną w użytkowanie bieruńskie stowarzyszenia.
Niezależnie od prac remontowych w budynku dworca PKP w Bieruniu Nowym trwa budowa ścieżek rowerowych.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?