Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

DK 44 w Tychach. 9 stycznia zmiana organizacji ruchu

JOL
Przebudowa DK 44, czyli ul. Oświęcimskiej w Tychach
Przebudowa DK 44, czyli ul. Oświęcimskiej w Tychach Mat. prasowe
DK 44 w Tychach jest przebudowywana. 9 stycznia o godz. 9 zaczyna się zmiana organizacji ruchu, która potrwa do końca 2019 r. Sugerowane są trasy alternatywne.

Dziś, 9 stycznia, na DK 44 zostanie wprowadzona pierwsza istotna zmiana organizacji ruchu. W godz. 9-11 nastąpi przekierowanie ruchu na tymczasowe rondo, które wybudowano przy halach fabryki Fiat Chrysler Automobiles. Zamknięty zostanie ponadkilometrowy odcinek ul. Turyńskiej pomiędzy budowanym rondem a skrzyżowaniem DK44 z ulicami Kościelną i Główną. Obie te ulice, a także ulica Mysłowicka również mają być wyłączone z ruchu, ale wyłącznie od strony DK 44.

Kierowcy jadący w stronę Oświęcimia pojadą ul. Oświęcimską aż do ronda na skrzyżowaniu Oświęcimskiej z Serdeczną, gdzie skręcą w wewnętrzną drogę prowadzącą do fabryki FCA. Tak dostaną się na tymczasowe rondo i powrócą na trasę DK44.
Objazd dla kierowców jadących w stronę Mikołowa odbywać się będzie dokładnie tym samym torem, z tym że w przeciwnym kierunku (tymczasowe rondo, wewnętrzna droga do fabryki FCA, rondo Serdeczna-Oświęcimska, ul. Oświęcimska).

- To bardzo istotna zmiana organizacji ruchu, która ma obowiązywać nawet dłużej niż rok. W tym czasie prowadzona będzie budowa nowego bezkolizyjnego węzła - mówi Ewa Grudniok, rzecznik Urzędu Miasta Tychy.
Dodatkowo sugerowane są trasy alternatywne. - Do Oświęcimia można dojechać DK1 i dalej S1 w kierunku Dąbrowy Górniczej i skręcając na pierwszym węźle w prawo do Lędzin i Bierunia, a w kierunku Tychów poprzez istniejące rondo w stronę ul. Serdecznej i dalej przez Tereny Przemysłowe i ul. Towarową do DK1 lub centrum - tłumaczy rzecznik miasta.
Nowy węzeł ma połączyć DK44 z ulicami Mysłowicką, Kościelną i Główną oraz rozdzielić ruch lokalny od tranzytowego. Ma zapewnić sprawne połączenie z przedsiębiorstwami w Podstrefie Tyskiej KSSE oraz dzielnicami: Urbanowice, Jaroszowice i Wygorzele a także gminą Bieruń, oddzielając ruch tranzytowy (który zostanie poprowadzony górą obiektu) od ruchu lokalnego - ten odbywać się będzie dołem, po dwóch dużych rondach, tak jak to się stało na DK 1 przy skrzyżowaniu z aleja Niepodległości w Tychach.
W ramach tej inwestycji częściowej przebudowie ulegną także ulice Główna, Oświęcimska, Kościelna, Mysłowicka, Miła, Pogodna i Długa. Wymieniona też zostanie nawierzchnia na przeszło 2,5-kilometrowym odcinku DK 44. Jego początek znajduje się bezpośrednio za węzłem DK44 z DK1 w Urbanowicach, a koniec na wysokości ul. Turyńskiej przy fabryce FCA.
Oprócz wymiany nawierzchni, po obu stronach drogi, powstanie chodnik wraz ze ścieżką rowerową od strony południowej. Zaprojektowano także dwa przejścia podziemne: jedno w rejonie ul. Kościelnej, drugie przy ulicy Długiej.
- Inwestycja ograniczy negatywne oddziaływanie na środowisko i mieszkańców, bowiem wzdłuż części modernizowanego odcinka - w obszarze węzła, staną ekrany akustyczne - mówi Ewa Grudniok.
Koszty całej inwestycji mają wynieść ok. 132 mln. zł. Same roboty budowalne, za które odpowiada wybrana w przetargu firma Eurovia Polska., szacowane są na około 100 mln. zł.
Zakończenie przebudowy planowane jest na koniec 2019 roku

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na bierun.naszemiasto.pl Nasze Miasto