Inteligentny System Sterowania Ruchem w Tychach. Zaczęła się przebudowa skrzyżowań

Jolanta Pierończyk
Skrzyżowanie w Tychach
Skrzyżowanie w Tychach Mat. prasowy
Inteligentny System Sterowania Ruchem w Tychach. Zaczęła się przebudowa skrzyżowań. Ma być przebudowanych 40. Prace już w toku na skrzyżowaniach ulic Budowlanych i Begonii, Budowlanych, Burschego i Gliczańskiej oraz Mikołowskiej z wyjazdem z browaru. Następne w kolejności będzie skrzyżowanie Katowickiej, Grabowej i Jesionowej.

W zeszłym tygodniu (10-14 sierpnia 2020) roboty ruszyły na skrzyżowaniu ulic Budowlanych i Begonii, a od poniedziałku, 17 sierpnia, są kontynuowane na dwóch kolejnych skrzyżowaniach ulic Budowlanych, Burschego i Gliczańskiej oraz Mikołowskiej z wyjazdem z browaru. Następne w kolejności będzie skrzyżowanie ulic Katowickiej, Grabowej i Jesionowej. Ekipy pracować będą też na przejściu dla pieszych na ul. Edukacji w rejonie skrzyżowania z ul. Fitelberga- informuje Miejski Zarząd Ulic i Mostów w Tychach.

- Roboty zostały zaplanowane tak, aby ograniczyć utrudnienia w ruchu do minimum - mówi Arkadiusz Bąk, zastępca dyrektora MZUiM-u. - Nie planujemy zamykania głównych dróg czy skrzyżowań. Autobusy i trolejbusy będą kursowały bez zmian.

Ale bez utrudnień się nie obejdzie. - Obecne utrudnienia będą miały charakter miejscowy i lokalny, ponieważ w rejonie wymienionych skrzyżowań prace głównie będą polegały na modernizacji sygnalizacji świetlnych. Są to roboty ziemne, najczęściej prowadzone poza jezdnią. Niemniej jednak na skrzyżowaniu Katowicka-Grabowa-Jesionowa zaplanowaliśmy szersze prace i tu pojawią się zawężenia jezdni - mówi Agnieszka Kijas, rzecznik MZUiM - W przyszłości, na innych skrzyżowaniach, które podlegać będą szerszej przebudowie,utrudnienia będą większe, ale o tym będziemy informować.

Tyski ITS jest jednym z najważniejszych projektów, jakie w najbliższych latach powstaną w mieście i jeden z największych tego typu systemów w kraju

.- Inteligentny System Sterowania Ruchem to ważny element efektywnego zarządzania miastem w obszarze komunikacji. Dzisiaj systemy sterowania nie ograniczają się tylko do kierowania sygnalizacją świetlną, ale dają wiele innych możliwości i dostarczają dane, które pozwalają optymalnie wykorzystywać przepustowość dróg. Chcemy to wykorzystać, ale zanim będziemy mogli usprawnić komunikację i poprawić bezpieczeństwo, musimy m.in. przebudować skrzyżowania, przejścia dla pieszych, sygnalizację świetlną, itd.- mówi prezydent Andrzej Dziuba .

To nie koniec ekstremalnych mrozów

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie