Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Oświęcimska w Tychach w przebudowie: Powstają wiadukt i przejścia podziemne ZDJĘCIA

JOL
DK 44 (ul.Oświęcimska) w Tychach w przebudowie
DK 44 (ul.Oświęcimska) w Tychach w przebudowie Mat. prasowy
DK 44 w Tychach: Przebudowa trwa bez przerwy zimowej. Firma Eurovia Polska koncetruje się w tej chwili na budowie wiaduktu i podziemnych przejść dla pieszych.

DK 44 w Tychach: Przebudowa trwa bez przerwy zimowej. Niskie temperatury wprawdzie wymusiły wstrzymanie robót drogowych, ale nie przeszkodziły we wznoszeniu wiaduktu.

Zakończył się właśnie montaż elementów kluczowych dla całej konstrukcji. Powstały dwa przyczółki przyszłego wiaduktu, które połączono za pomocą 24 betonowych belek (każda o wadze 30 ton), montowanych przez specjalistyczny dźwig. Następnym istotnym elementem budowy będzie wykonanie płyty nośnej

– mówi Wojciech Łyko, dyrektor Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów w Tychach.

Wiadukt połączy DK 44 (czyli ulicę Oświęcimską) z ulicami Mysłowicką, Kościelną i Główną. Podobnie jak na DK 1 w Tychach, górą poprowadzony będzie ruch tranzytowy, dołem - lokalny, czyli dojazd na Tereny Przemysłowe, do Bierunia oraz tyskich dzielnic Urbanowice, Jaroszowice i Wygorzele.
Niskie temperatury nie przeszkadzają też w budowie dwóch podziemnych przejść dla pieszych.
- Pierwsze z nich powstaje w rejonie ul. Kościelnej i jest budowane metodą tradycyjną (najpierw powstał wykop, a następnie konstrukcja przejścia), a drugie - w rejonie ul. Długiej, które realizowane jest w technologii ścian szczelinowych. Oznacza to, że w pierwszej kolejności w gruncie stanęły ściany przyszłego przejścia, a dopiero potem wykopywany jest grunt - tłumaczy dyrektor Łyko.
Następny etap przebudowy to powrót na oddany w listopadzie do użytku odcinek ulicy Oświęcimskiej, gdzie pozostaje do położenia warstwa ścieralna asfaltu.
- Zgodnie ze sztuką budowlaną, tę warstwę układa się na samym końcu i to na jak najdłuższych odcinkach. Pozwoli to na bardziej ekonomiczną eksploatację drogi i zmniejszy ryzyko powstawania pęknięć w nawierzchni - mówi Arkadiusz Bąk z MZUiM.

Wszystko wskazuje na to, że trwająca od ponad roku (umowa z wykonawcą została podpisana 2 października 2017 r.) przebudowa DK 44 przebiega zgodnie z planem. Została podjęta dla usprawnienia ruchu na wąskiej w tym miejscu DK 44, stale zatłoczonej. Jest to jedna z najbardziej obciążonych dróg w regionie. Tędy jadą samochody z Mikołowa, przez Tychy i Bieruń, w kierunku Oświęcimia i odwrotnie.
Przebudowa obejmuje 2,5-kilometrowy odcinek od węzła Wartogłowiec do ulicy Turyńskiej, w rejonie fabryki FCA. Po jego obu stronach powstaną chodniki, a po stronie południowej - także ścieżka rowerowa.
Inwestycja pochłonie ok. 132 mln zł, z czego 85 proc. to dofinansowanie z UE.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na tychy.naszemiasto.pl Nasze Miasto