Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Strach nastraszony

Jolanta Pierończyk
Przy tablicy Ola Polak z Vb w SP 18 (nauczycielka matematyki: Beata Niesyto). / Zbigniew Marszałek
Przy tablicy Ola Polak z Vb w SP 18 (nauczycielka matematyki: Beata Niesyto). / Zbigniew Marszałek
Najpierw wprowadzić dzieci w świat twórczości Aleksandra Fredry (od pierwszej komedii pt. "Strach nastraszony" po "Ostatnią wolę"), potem skupić się na "Małpie w kąpieli", a następnie spróbować obliczyć zużycie wody ...

Najpierw wprowadzić dzieci w świat twórczości Aleksandra Fredry (od pierwszej komedii pt. "Strach nastraszony" po "Ostatnią wolę"), potem skupić się na "Małpie w kąpieli", a następnie spróbować obliczyć zużycie wody podczas kąpieli w wannie oraz pod prysznicem i zastanowić się, co z punktu widzenia ochrony środowiska jest korzystniejsze.

- I tak jednym tematem łączymy literaturę, matematykę i ekologię. Jest to tylko jeden z wielu przykładów na realizację nauczania zintegrowanego w gimnazjum - powiedziała Anna Piechocka z Łodzi, która w piątek i w sobotę prowadziła warsztaty dla matematyków ze szkół tyskich, mikołowskich i bieruńsko-lędzińskich w Gimnazjum nr 6.

Było to kolejne szkolenie, jakie organizuje tyskie koło Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyków. Wzięło w nim udział około osiemdziesięciu nauczycieli z różnych typów szkół. Matematycy ze szkół ponadgimnazjalnych mieli warsztaty poświęcone nowej maturze, która wejdzie w życie w roku 2005. Nauczyciele gimnazjalni wzbogacili się o interesujące pomysły na łączenie matematyki z innymi przedmiotami.

Matematycy ze szkół podstawowych ćwiczyli zastosowanie matematyki w rozwiązywaniu problemów z życia wziętych, jak obniżki i promocje w hipermarkecie, planowanie wycieczki, zaciąganie kredytów i zakładanie lokat, zakupy na raty i za gotówkę...

Robert Fraszczyński szef promocji wydawnictwa specjalizującego się w podręcznikach do przedmiotów ścisłych:
Wydawnictwa przejęły rolę instytucji, które kształcą nauczycieli. Jest to odpowiedź na zapotrzebowanie na takie szkolenia, które zaczęliśmy organizować pod wpływem telefonów do nas z różnymi pytaniami. Stąd spotkania autorów podręczników z metodykami podpowiadającymi nauczycielom jak efektywnie wykorzystywać nasze wydawnictwa.

Anna Piechocka nauczycielka matematyki w Gimnazjum nr 22 w Łodzi nauczyciel-doradca:

Matematyka może być zabawna, a na pewno praktyczna. Dzieci nie lubią typowych zadań rachunkowych, ale gdy obliczenia narzuca gra dydaktyczna (na przykład domino), to zupełnie inaczej to przyjmują. Trzeba po prostu powiązać matematykę z życiem, pokazać, że jest potrzebna na każdym kroku. Warto też wykazywać jej związek z innymi przedmiotami.

od 7 lat
Wideo

Zmarł Jan Ptaszyn Wróblewski

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na tychy.naszemiasto.pl Nasze Miasto