Jak przyznaje Krzysztof Kaczorowski z Biura Prasowego Urzędu Miasta w Katowicach w urzędzie trwają analizy zasadności poszerzania strefy płatnego parkowania o strefę kultury.
- Ten temat jest dopiero rozważany - dodaje. Za to prawdopodobnie przesądzone jest włączenie do strefy płatnego parkowania ulic Wita Stwosza oraz Ceglanej. Ulice łączą się, obie mają strategiczne znaczenie. Przy Ceglanej są kliniki medyczne, każdego dnia auta wypełniają po brzegi dostępne tu, choć nieliczne miejsca postojowe wzdłuż drogi, i zastawiają trawniki po obu stronach ulicy. Parkują też na chodniku wzdłuż Wita Stwosza. W efekcie trawniki w tym rejonie przestały istnieć, bo regularnie są rozjeżdżane przez auta. W okolicy ruch wzrośnie, bo na działce zlokalizowanej na rogu Ceglanej i Wita Stwosza trwa budowa nowego kompleksu medycznego.
Na obu ulicach miasto w przyszłym roku wybuduje nowe miejsca postojowe. Na obu powstaną kosztem trawników, łącznie ma ich tu być od 200 do 250. Na Ceglanej powstaną na całej długości po obu jej stronach, na Wita Stwosza na odcinku ulicy od Ceglanej do wiaduktu nad A4.
Po remoncie obie ulice mają zostać włączone do strefy. - Taki jest plan, aby ulice, na których miasto będzie przebudowywało miejsca postojowe, włączać do strefy płatnego parkowania - słyszymy w urzędzie.
Obecnie strefa rozciąga się w ścisłym śródmieściu. Wyznaczają ją ulice: Mikołowska, Żwirki i Wigury, Tadeusza Kościuszki, pl. Karola Miarki, ul. Jana Kochanowskiego, Jagiellońska, Lompy, Dąbrowskiego, Francuska, Warszawska, Szkolna, Stanisława Moniuszki, Uniwersytecka, Piastowska, Wojciecha Korfantego, Piotra Skargi, Sokolska, Mickiewicza, Sobieskiego, Gliwicka, pl. Wolności, Sądowa. Ostatnia modyfikacja jej obszaru była w 2013 roku, gdy wykreślono z niej ulice przebudowane w deptaki, tj. Mariacką, Mielęckiego, Stanisława oraz św. Jana. Jak dotąd do strefy nie włączono parkingu, który powstał na działce po wyburzonym pałacu ślubów przy alei Korfa-ntego, nigdy też nie wpisano do niej placu Sejmu Śląskiego, ani strefy kultury, a w tej ostatniej miejsc jest ok. 1000.
Strefa i obowiązujące w niej opłaty (płacimy 2 zł za pierwszą godzinę parkowania, za drugą 2,40 zł, za trzecią - 2,80 i po 2 zł za każdą kolejną) teoretycznie powinny zniechęcać kierowców do wjazdu do ścisłego centrum miasta. Mimo to każdego dnia płatne miejsca wypełniają się po brzegi, problem miały rozwiązać podziemne parkingi, które miasto planowano pod placem Chrobrego i ulicą Dworcową, ale z ich budowy zrezygnowano. Zapytaliśmy w urzędzie, czy aktualnie rozważana jest budowa wielopoziomowych parkingów podziemnych bądź naziemnych w centrum, w tym w strefie kultury. - Nie, parkingi powstaną dopiero przy centrach przesiadkowych - słyszymy w biurze prasowym.
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?