Ruch - w dwóch kierunkach - odbywa się pasem wschodnim.
- Na zamkniętym pasie ruchu powstaje odwodnienie i wymieniana jest cała konstrukcja jezdni - tłumaczy Jacek Barański, kierownik Biura Realizacji Projektu. - Chodzi o dostosowanie jej do dużych obciążeń.
Konstrukcja będzie mocniejsza i grubsza. W rejonie ulicy Targiela - o 28 cm. Teraz ma 40 cm grubości, a będzie miała 68 cm. Cała konstrukcja złożona będzie z asfaltobetonowych warstw ścieralnej, wiążącej i podbudowy zasadniczej z masy mineralno-asfaltowej oraz podbudowy pomocniczej z kruszywa łamanego. Prócz wymiany konstrukcji jezdni prace zmierzają do budowy przejścia podziemnego w rejonie ulicy Targiela. Tam uciążliwości związane z robotami niwelować będzie specjalnie wybudowana na czas prac droga, która zniknie po zakończeniu inwestycji.
Ten etap budowy ma trwać do końca czerwca. Co ważne, do wspomnianych prac dojdzie jeszcze budowa kanalizacji deszczowej, która spowoduje dodatkowe, miejscowe zwężenia w rejonie ulicy Beskidzkiej.
Na przełomie kwietnia i maja rozpocznie się natomiast budowa wiaduktu przy skrzyżowaniu Beskidzkiej z aleją Niepodległości i wtedy jeszcze raz zmieni się organizacja ruchu.
Na razie proponowane są objazdy. Pierwszy - drogą krajową nr 44 i drogą wojewódzką nr 931 przez Bieruń i Pszczynę. Drugi - drogą krajową nr 44 i drogą wojewódzką nr 928 przez Mikołów i Kobiór. Trzeci - drogą wojewódzką nr 931 przez Bieruń i Pszczynę, drogą krajową nr 44 oraz drogą wojewódzką nr 934 przez Chełm Śląski i Imielin do S1.
*REKORDOWY 20. FINAŁ WIELKIEJ ORKIESTRY ŚWIĄTECZNEJ POMOCY W WOJ. ŚLĄSKIM
*NAJŁADNIEJSZE SZOPKI WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO - ZOBACZ ZDJĘCIA
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?