- Od dwóch i pół roku zabiegamy o jego przeniesienie na drogę wewnętrzną Fiata – mówi Artur Kruczek, kierownik referatu inżynierii ruchu drogowego Urzędu Miasta w Tychach. – Cztery razy zwracaliśmy się do Fiata z prośbą o zgodę na przeniesienie na drogę wewnętrzną przystanku tych kilku autobusów, które dowożą ludzi do pracy. Takiej zgody nie było. Dostaliśmy ją dopiero w lutym. Od razu przygotowaliśmy projekt likwidacji przejścia i przeniesienia przystanku, ale nie można go było od razu zrealizować, bo trwa budowa ronda na Oświęcimskiej i droga wewnętrzna jest w tej chwili zamknięta. Budowa ma potrwać do końca miesiąca.
Na tym spotkaniu zapadła też decyzja o nocnym objeździe przejść, by sprawdzić je pod kątem widoczności pieszych.
Polecenie likwidacji przejścia na Turyńskiej zostało wystosowane we wtorek, 14 maja. Na realizację musi jednak poczekać do zakończenia budowy ronda i otwarcia drogi wewnętrznej.
W kontekście likwidacji przystanku mówi się głównie o przewozach dla pracowników firm zlokalizowanych przy Turyńskiej, bo oni stanowią 99 proc. osób korzystających z tego przejścia. Jest też jednak kilkoro mieszkańców Jaroszowic, którym potrzebny jest ten przystanek. Dla nich MZK ma przygotować inne miejsca do zatrzymywania się autobusów.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?