Zajezdnia PKM Tychy po modernizacji. Zobaczcie zdjęcia

RED
Zajezdnia PKM Tychy po modernizacji
Zajezdnia PKM Tychy po modernizacji Mat. prasowy
Udostępnij:
Zakończyła się modernizacja zajezdni PKM Tychy. Przebudowane zostały budynek hali napraw oraz plac manewrowo-postojowy. Rozebrano niepotrzebne obiekty. Cała inwestycja trwała ponad dwa lata

W budynku hali napraw powstało 27 stanowisk obsługi pojazdów (z których 11 ma kanały).

- Wszystkie stanowiska są przelotowe, co pozwoli na lepsze wykorzystanie powierzchni. Stanowiska postojowe dla autobusów zostały wyposażone w dodatkowe punkty tankowania gazu - tłumaczy rzecznik Michał Kasperczyk.

- Nowa hala jest przestronniejsza i bezpieczniejsza, ma czujniki gazu i kurtyny powietrzne - mówi Krzysztof Tokarz, kierownik warsztatu i infrastruktury w tyskim PKM-ie.

W ramach przebudowy instalacji gazowej CNG wolnego tankowania, wykonano 24 słupki wolnego tankowania zasilające 48 stanowiska.

Rozebrano natomiast zbiornik pożarowy, czerpnie i kanały wentylacyjne, budynek farb i lakierów oraz wiatę przy stacji ON.

Przebudowano plac manewrowo-postojowy z miejscami parkowania autobusów, trolejbusów i mikrobusów. Ma on teraz nową nawierzchnię asfaltową, betonową oraz chodniki. Nowa jest też trakcja trolejbusowa.

Przebudowa zajezdni jest dziełem firmy Mostostal Warszawa. - Jest częścią wartego ponad 165 mln zł projektu zakładającego rozwój komunikacji miejskiej w Tychach (dofinansowanie z UE wyniosło ponad 113 mln zł) - przypomina rzecznik.

Prócz przebudowy zajezdni , w ramach tego projektu miasto zakupiło 51 autobusów zasilanych CNG, dziesięć mikrobusów, trzy niskopodłogowe trolejbusy, dwa elektrobusy, trzy pojazdy serwisowe i pogotowia technicznego.

- Po przebudowie tyska zajezdnia stała się jedyną w Polsce, która będzie miała niemal w 100 prc. autobusy zasilane gazem ziemnym CNG , czyli paliwem alternatywnym do oleju napędowego. Tym samym Tychy umocnią swoją pozycję lidera pod względem zastosowania paliw alternatywnych w transporcie publicznym. To bardzo ważne w kontekście walki samorządów - także Tychów - ze smogiem. Autobus zasilany gazem CNG emituje o 70 proc. mniej zanieczyszczeń niż nowe autobusy z silnikami diesla - podkreśla Michał Kasperczyk.

Zakupy z „dark store” coraz popularniejsze

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie