Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Zajezdnia PKM Tychy po modernizacji. Zobaczcie zdjęcia

RED
Zajezdnia PKM Tychy po modernizacji
Zajezdnia PKM Tychy po modernizacji Mat. prasowy
Zakończyła się modernizacja zajezdni PKM Tychy. Przebudowane zostały budynek hali napraw oraz plac manewrowo-postojowy. Rozebrano niepotrzebne obiekty. Cała inwestycja trwała ponad dwa lata

W budynku hali napraw powstało 27 stanowisk obsługi pojazdów (z których 11 ma kanały).

- Wszystkie stanowiska są przelotowe, co pozwoli na lepsze wykorzystanie powierzchni. Stanowiska postojowe dla autobusów zostały wyposażone w dodatkowe punkty tankowania gazu - tłumaczy rzecznik Michał Kasperczyk.

- Nowa hala jest przestronniejsza i bezpieczniejsza, ma czujniki gazu i kurtyny powietrzne - mówi Krzysztof Tokarz, kierownik warsztatu i infrastruktury w tyskim PKM-ie.

W ramach przebudowy instalacji gazowej CNG wolnego tankowania, wykonano 24 słupki wolnego tankowania zasilające 48 stanowiska.

Rozebrano natomiast zbiornik pożarowy, czerpnie i kanały wentylacyjne, budynek farb i lakierów oraz wiatę przy stacji ON.

Przebudowano plac manewrowo-postojowy z miejscami parkowania autobusów, trolejbusów i mikrobusów. Ma on teraz nową nawierzchnię asfaltową, betonową oraz chodniki. Nowa jest też trakcja trolejbusowa.

Przebudowa zajezdni jest dziełem firmy Mostostal Warszawa. - Jest częścią wartego ponad 165 mln zł projektu zakładającego rozwój komunikacji miejskiej w Tychach (dofinansowanie z UE wyniosło ponad 113 mln zł) - przypomina rzecznik.

Prócz przebudowy zajezdni , w ramach tego projektu miasto zakupiło 51 autobusów zasilanych CNG, dziesięć mikrobusów, trzy niskopodłogowe trolejbusy, dwa elektrobusy, trzy pojazdy serwisowe i pogotowia technicznego.

- Po przebudowie tyska zajezdnia stała się jedyną w Polsce, która będzie miała niemal w 100 prc. autobusy zasilane gazem ziemnym CNG , czyli paliwem alternatywnym do oleju napędowego. Tym samym Tychy umocnią swoją pozycję lidera pod względem zastosowania paliw alternatywnych w transporcie publicznym. To bardzo ważne w kontekście walki samorządów - także Tychów - ze smogiem. Autobus zasilany gazem CNG emituje o 70 proc. mniej zanieczyszczeń niż nowe autobusy z silnikami diesla - podkreśla Michał Kasperczyk.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na tychy.naszemiasto.pl Nasze Miasto