MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Rondo i tunel pod torami w Bieruniu Nowym. Przetarg ogłoszony

Jolanta Pierończyk
Jolanta Pierończyk
Inwestycje drogowe w Bieruniu Nowym
Inwestycje drogowe w Bieruniu Nowym Jolanta Pierończyk
Rondo i tunel pod torami w Bieruniu Nowym to bardzo dobra wiadomość dla kierowców jeżdżących na trasie Tychy-Oświęcim oraz tych, którzy muszą przejeżdżać przez często zamknięty przejazd kolejowy w Bieruniu Nowym.

Rondo na skrzyżowaniu Wawelskiej i Warszawskiej w Bieruniu Nowym

DK 44, czyli w Bieruniu ulica Warszawska krzyżuje się tu z DW 934 (ul. Wawelska). Obie są bardzo uczęszczane. Przez DW 934 przejeżdża na dobę 2800 aut, przez DK 44 - 18 tys.. DK 44 jeździ się do Oświęcimia i do Tychów czy Mikołowa; DW 934 prowadzi do Imielina, Mysłowic i dalej - do Katowic, a także do granicy województw śląskiego i małopolskiego.

To skrzyżowanie zostanie przebudowane. Powstanie tam rondo (przy okazji tej budowy zniknie szpecący to miejsce tzw. okrąglak).

Tunel pod torami w Bieruniu Nowym

Wielkim problemem jest też przejazd kolejowy na Wawelskiej, niedaleko tego skrzyżowania. Utrapieniem dla kierowców są często zamknięte rogatki, co skutkuje ogromnymi korkami paraliżującymi wspomniane skrzyżowanie.
To też się w ciągu kilku lat ma się zmienić, bo planowana jest budowa tunelu pod torami. Tunelu, a nie wiaduktu, ponieważ w tym miejscu tunel jest jedynym rozwiązaniem. Wiadukt spowodowałby, że domy stojące przy przejeździe miałyby jezdnię na wysokości okien.
Tunel będzie miał długość 150 m, a głębokość - 6 m.
Jego budowa wymagać będzie wyburzenia opuszczonego domu przy torach.

28 miesięcy na budowę ronda i tunelu pod torami

Te dwie ważne inwestycje Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach określa jako "Przebudowa skrzyżowania drogi wojewódzkiej nr 934 z DK-44 wraz z przebudową skrzyżowania DW-934 z linią kolejową w miejscowości Bieruń". Przetarg na wyłonienie wykonawcy został ogłoszony. Termin składania ofert minie 19 kwietnia 2024. Wykonawca będzie miał na realizację tych inwestycji 28 miesięcy od podpisania umowy. Z grubsza licząc rondo i tunel powinny być gotowe na koniec lata czy początek jesieni 2026.

Zbliża się koniec remontu DW 934 na odcinku Imielin-Bieruń

Natomiast już we wrześniu 2024 r. ma się zakończyć trwający remont odcinka DW 934 od skrzyżowania z ulicami Miarki i Dobrą w Imielinie do przejazdu kolejowego w Bieruniu.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Eurowybory 2024. Najważniejsze "jedynki" na listach

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Rondo i tunel pod torami w Bieruniu Nowym. Przetarg ogłoszony - Tychy Nasze Miasto

Wróć na tychy.naszemiasto.pl Nasze Miasto